Michał Korba
growth hacking marketing / marketing automationBIOGRAFIA
Mike Korba – Chief Commercial Officer – Co-founder w User.com. Od prawie 4 lat wdraża technologie marketing automation dla klientów User.com (wcześniej UserEngage) na całym świecie. W branży marketingowej pracuje od ponad 17 lat. Zna perspektywę pracy w agencji reklamowej (7 lat jako szef działu digital) oraz specyfikę pracy w dziale marketingu (specjalistą ds. marketingu był już wtedy, gdy głównym medium społecznościowym w Polsce była Nasza Klasa, a reklama w internecie ograniczała się do banerów wielkości 750×100 pikseli). Przedsiębiorca internetowy, rozumie, co to znaczy „robić marketing przy ograniczonych zasobach”. Sam nie przepada za tym określeniem, ale gdy ktoś szuka „growth hackera” na Facebooku, to właśnie on często jest oznaczany w komentarzach.
GROWTH HACKING MARKETING
Każdy biznes jest na swój sposób wyjątkowy, różne modele biznesowe i strategie marketingowe, oraz różne zasoby którymi dysponujemy powinny definiować jakie narzędzia marketingowe oraz które kanały komunikacji wybierzemy do kontaktu z naszymi klientami. Jedno jest jednak niezmienne, spersonalizowana wiadomość docierająca do odpowiedniej osoby, odpowiednim kanałem w odpowiednim momencie zawsze jest w stanie zrealizować nasz cel biznesowy, a dzięki technologiom marketingowym jest to możliwe jest to w tym momencie możliwe. Wiele zwłaszcza internetowych biznesów nie posiada zasobów finansowych aby budować świadomość swojej marki w sposób tradycyjny czyli za pośrednictwem mass mediów czy dużych budżetowych reklamowych. Chcą jak najefektywniej wykorzystać swój skromny budżet a więc sięgają po działania niszowe i niestandardowe. W trakcie zajęć dowiesz się:
– Czym jest Growth Hacking marketing
– Jaka jest rola growth hackera w firmie
– Jak hackowali wzrost najlepsi
– Jak wykorzystać Growth Hacking marketing w rozwoju biznesu
– Metody i narzędzia w Growth Hacking marketingu
Dużo konkretnych przykładów, multum użytecznych technik a wszystko okraszone specyficznym poczuciem humoru prowadzącego
MARKETING AUTOMATION
Marketing automation staje się standardem, który jest wdrażany w większości działów marketingu. Osób posiadających umiejętności, doświadczenie i praktyczną wiedzę w tym temacie jest jednak bardzo niewiele. Wielokanałowa komunikacja (omnichannel) łącząca świat online i offline jest czymś, czego oczekują klienci. Praktycznie w każdej branży, zarówno sektora B2B jak i B2C, wiedza z obszaru projektowania komunikacji na całej ścieżce życia klienta jest rzeczą, która będzie użyteczna dla specjalistów marketingu.
W trakcie zajęć dowiesz się:
– Czym jest Marketing Automation
– W jaki sposób zorganizować procesy wewnątrz firmy aby wdrożenie przebiegło jak najsprawniej
– Jakie procesy można zautomatyzować w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi klienta?
– Przykłady i najlepsze praktyki związane z automatyzowaniem takich procesów jak:
* Generowanie leadów (pop-up, czatbot, zaczepki na czacie, formularze call back)
* Lead nurturing, lead scoring, automatyczna i półautomatyczna kwalifikacja
* Reaktywacja klientów i systemy powiadomień dla handlowców
* Cold mailing i automatyczne follow-upy
* On-boarding, czyli proces wdrożenia klienta
* Automatyzacje dla e-commerce (ratowanie koszyków, reaktywacja uśpionych klientów, zachęta do kolejnych zakupów)
* Automatyzacje związane z obsługą klienta (formularze NPS, after interaction survey, healthcheck calls)
Zajęcia przewidują część praktyczną wykonaną na technologii user.com