Lena Mitkowa
branding (moduł kreatywny)BIOGRAFIA
Strateżka i facylitatorka. Od 2009 współprowadzi Leniva° Studio, specjalizujące się w połączeniu komunikacji i projektowania graficznego.
Koordynatorka w Stowarzyszeniu Twórców Grafiki Użytkowej. W STGU koncentruje się na komunikacji procesu projektowego, w tym organizacją dużych procesów brandingowych w instytucjach. Autorka projektu Past Present Print, zajmującego się etyką w projektowaniu oraz zrównoważoną produkcją.
Członkini zarządu IBRA – Instytutu Brandingowego, współautorka publikacji „Przewodnik brandingowy. Jak całościowo tworzyć i zmieniać marki”. Obecnie większość uwagi zawodowej i prywatnej przeznacza na kwestie zrównoważonego rozwoju i zarządzania trwałością (sustainability management).
BRANDING
Stworzenie atrakcyjnej i zrozumiałej dla odbiorców marki lub jej transformacja nie dzieje się w próżni. Zrozumienie podstawowych pojęć i etapów brandingu jest niewątpliwie punktem wyjścia do sprawnego poruszania się po procesach tworzenia i zmiany marek. Zrozumienie samych pojęć jednak nie wystarczy. O sukcesie procesu decyduje szereg czynników, które zazwyczaj nie są głównym obszarem zainteresowania marketerów. Mowa m.in. o przygotowaniu organizacji do procesu, ustaleniu celów, świadomym wyborze wykonawców czy formowaniu zespołu. Zrozumienie ich wagi oraz zależności między nimi może przyczynić się do osiągnięcia dobrych rezultatów.